Van még fokozat, az autóiparban?
Van még fokozat, az autóiparban? Van még fokozat a First Trust -NASDAQ Autó index ETF alapban? Közel a duplájára hízott 1 év alatt a NASDAQ autóipari index, mely 38 autó-motor részvény teljesítményének az átlagát méri. Teljes TER költségmutatója 0,70%, ami kicsit magasabb az átlagnál, de nem a legdrágább az ETF alapok között.
Negyedévente fizet osztalékot, és negyedévente súlyozza át a NASDAQ autóipari index részvényeinek súlyozását. Vannak alapkritériumok az indexben, melyek a következők: minimum 500 millió $-os piaci kapitalizáció, 3 havi napi 1 millió $ átlag kereskedési forgalom, nemzetközi tőzsdei jelenlét. Illetve egyéb súlyozási finomítások, az alap túlsúlyozásának elkerülése végett.
Van még fokozat az 5-ös elitben? 5 vállalat kissé kiemelkedik az ETF alapból: Daimler 8,39%, Honda Motor 8,00%, Ford Motor 7,79%, Toyota Motor 7,65% és a Hyundai Motor 7,61 %-kal. Jól látszik, hogy az elitben Ázsia kissé nagyobb jelenléttel bír, ezt jól bizonyítja, hogy Japánnal közel 34%-ban túlsúlyos az alap.
Azonban 4 ország az, ami igazán ennek az autóipari indexnek a lelkét adja: Japán 33,68%, Németország 20,31%, USA 19,26% és Dél-Korea 11,47%. Akkor itt van még egy globális ETF alap, ahol Amerikán kívül más országok részvényei dominálnak. Természetesen szerepel az ETF alapban más jól csengő autó-motor vállalat is, például a BMW, Harley-Davidson és a Tesla Motors többek között.
A következő grafikon mutatja meg a van még fokozat cím lényegét. Itt nagyon jól és tisztán lehet látni 1 éves mérési időszakból, hogy a jól teljesítő SPY -S&P 500 index felett teljesít az autó-motor index közel 50%-os különbséggel. Azonban 2013 januártól mérve, csupán 11-14% a különbség úgy, hogy az év második negyedévétől teljesít csak az SPY -S&P 500 ETF alap felett a CARZ ETF alap.
Ezért is jöhet a folyamatos kérdés… van még fokozat, az autóiparban?
Van még fokozat, az autó-motor indexben? A szimmetrikus háromszögből való kilépés, egy nagyobb elmozdulást jelez előre, és lehet hogy visszakapcsolás lesz belőle. A tegnapi napon fordulós értékű gyertyával zárta a napot, a mai napi kereskedés megerősítheti a tegnapi gyertya erejét.
Azaz van még fokozat, csak egyenlőre hátrafelé a 38 $-os kitörési sáv irányába. Amennyiben ezt a szintet is letöri az CARZ ETF alap, akkor a vastag zöld emelkedő trend támasza lehet a parkoló egyenlőre, az autó-motor részvényindexnek. Ha ez így teljesül akkor cirka 11-13%-os visszakapcsolásnak lehetünk tanúi. Azonban a vízszintes vonalak, melyek fontos támaszként funkcionálnak, újabb nagyobb fokozatba kapcsolhatja az autó-motor CARZ ETF alapot. Kék színnel a hátramaradt réseket véli mutatni a grafikon, melyek betöltésre várnak a jövő folyamán.
További javasolt oldalak | ||
Tőzsdei ETF Alapok | GDX –Aranybányászati Részvények | IEV -Európa 350 Részvény |
Alapok Eszközei | EWD -Svédország | EWI -Olaszország |
ACWI -MSCI Világindex | FXI -Kína Top 25 | EMM -Fejlődő Piacok |
EWC -Kanada | ICF -USA Ingatlanbefektetési alap | JO -Kávé |
EZA -Dél-Afrika | SPY -S&P 500 | IOO -Globális 100 Részvény |