
EXV5 jelenleg óvatos, szektorális nehézségek, osztalékhozam
EXV5 jelenleg óvatos, szektorális nehézségek, osztalékhozam. Az EXV5 iShares STOXX Europe 600 Automobiles & Parts ETF az európai autó- és alkatrészgyártók teljesítményét követi.
Az ETF aktuális osztalékhozama 4,7-4,8% között mozog, az utóbbi 12 hónapban 2.18 euró osztalékot fizetett részvényenként.
Az árfolyam az elmúlt egy évben -8,7 %-ot esett vissza, 52 heti minimum 41.77 euró, maximum 55.88 euró volt.
Az ETF teljesítményét leginkább a vezető autóipari vállalatok árfolyammozgásai befolyásolják, mint a Ferrari, Mercedes-Benz, BMW, Michelin, Volkswagen – ezek az állomány 75%-át adják.
A szektor érzékeny a gazdasági ciklusokra, a kamatokra, beszállítói láncokra, nyersanyagárakra és a fogyasztói keresletre. A fundamentális mutatók alapján (P/E arány 9 körül alakul) inkább értékalapú, de a piac jelenleg inkább pesszimistább, mint egy éve volt.
A technikai elemzések szerint jelenleg “eladási” jelzés dominál, tehát rövid távon csak óvatosan, a piac inkább nyomás alatt van.
A volatilitás árfolyam magas: az elmúlt egy évben 22.7 %, ezért rövidebb távon nagyobb-ingadozásokkal kell számolni.
Az ETF relatív kis számú (kb. 12-21) céget tartalmaz, ezért koncentrált, mint egy tágabb indexalap – nagyvállalatok dominálnak benne.
Az alap költségmutatója (TER) 0.46%, ami iparági átlag, az alap fizikailag replikálja az indexet.
A szektor egészét jelenleg a gazdasági lassulástól, elektromos autós trendektől, európai keresleti problémáktól való félelem és emelkedő kamatkörnyezet terheli. Túlértékeltség/túlértékeltség szempontjából a legtöbb mutató (P/E, osztalékhozam, technikai indikátorok) inkább semleges vagy kissé túladott állapotot jelez – de biztos vételi jelzést nem mutat.
Összességében az ETF-et jelenleg az óvatosság, szektorális nehézségek, magas osztalékhozam és átmeneti gyengeség miatt meg, rövid távon stagnáló, enyhén nyomott árfolyammal, hosszabb távon viszont felértékelődési potenciál, ha javulnak a szektorkilátások. Egyenlőre támaszról emelkedik az árfolyam a heti grafikonon. Igen nagy nyomás van az európai autóiparon az elektomos autók miatt is, valamint az olcsóbb Kínai jelenlét miatt is. Egyenlőr 50 € alatt csupán oldalazás, vagy némi csökkenés alakulhat ki. forrás: több pénzügyi oldal.


Leave a Reply